Bendrosios nuostatos
45. Taryba organizuoja posėdžius Tarybos kompetencijai pavestiems klausimams spręsti ir tvarkomuosius posėdžius.
46. Skundų ir ginčų nagrinėjimas ne teismo tvarka, ūkio subjektų ir energetikos objektų ir įrenginių patikrinimų, sankcijų skyrimo procedūros ir administracinio teisės pažeidimo bylos nagrinėjimas vyksta kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
47. Tarybos posėdžiai Tarybos pirmininko ar Tarybos nario iniciatyva paprastai rengiami ketvirtadieniais. Prireikus Tarybos pirmininko, Tarybos nario iniciatyva gali būti rengiami neeiliniai Tarybos posėdžiai, kurių organizavimo tvarka yra tokia pati, kaip ir eilinių Tarybos posėdžių.
48. Trijų Tarybos narių iniciatyva gali būti rengiami Tarybos posėdžiai skubos tvarka.
49. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip keturi Tarybos nariai, įskaitant Tarybos pirmininką, jo nesant – paskirtą Tarybos pirmininko pavaduotoją ar kitą Tarybos narį, laikinai paskirtą atlikti Tarybos pirmininko funkcijas. Negalintis posėdyje dalyvauti Tarybos narys apie tai turi iš anksto raštu (elektroninėmis ar kitomis priemonėmis) pranešti Tarybos pirmininkui, jam nesant – jo pavaduotojui, atliekančiam Tarybos pirmininko funkcijas, ar kitam Tarybos nariui, laikinai paskirtam atlikti Tarybos pirmininko funkcijas, ir nurodyti priežastį.
50. Tarybos posėdžiuose, be Tarybos narių, turi dalyvauti klausimą pristatantis pranešėjas, jo Struktūrinio padalinio vadovas (esant departamentui, departamento direktorius ir atitinkamo skyriaus vedėjas), Teisės departamento direktorius, Veiklos valdymo skyriaus vedėjas ir Veiklos valdymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už posėdžių protokolavimą, taip pat prireikus pagal kompetenciją kitų departamentų direktoriai, skyrių vedėjai ir darbuotojai. Esant techninėms galimybėms, posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu. Nesant techninių galimybių, Tarybos teritorinio skyriaus valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, parengtus klausimus posėdyje pristato Koordinavimo ir analizės skyriaus specialistai ir (ar) Vilniaus teritorinio skyriaus darbuotojai.
51. Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti ministerijų, kitų valstybės ir savivaldybės įstaigų ar institucijų, taip pat įmonių, visuomeninių organizacijų, vartotojų asociacijų ir žiniasklaidos atstovai, vartotojai bei kiti suinteresuoti asmenys.
52. Tarybos posėdžiai yra vieši, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai nenustato kitaip. Suinteresuotų asmenų prašymu ar Tarybos iniciatyva posėdis arba jo dalis skelbiamas uždaru, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta, kada tai būtina siekiant apsaugoti privačią informaciją apie asmeninį ar šeimos gyvenimą, informaciją, sudarančią valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar banko paslaptį, ar kt.
53. Uždarame posėdyje turi teisę dalyvauti tik Tarybos nariai, Administracijos direktorius, Struktūrinių padalinių vadovai, Veiklos valdymo skyriaus darbuotojas, atsakingas už Tarybos posėdžių protokolavimą, tą klausimą rengę darbuotojai ir kviestieji asmenys, su kuriais susijęs nagrinėjamas klausimas.
54. Tvarkomuosiuose Tarybos posėdžiuose dalyvauja Tarybos nariai, Administracijos direktorius, Struktūrinių padalinių vadovai, kiti darbuotojai, taip pat pakviesti valstybės ir savivaldybių įstaigų bei institucijų, įmonių ir organizacijų atstovai.
55. Tarybos posėdžiai skubos tvarka organizuojami supaprastinta tvarka, tai yra netaikomos Reglamento V skyriaus poskyrio „Medžiagos pateikimas ir posėdžių darbotvarkės sudarymas“ nuostatos.
56. Posėdžiuose pagal Tarybos kompetenciją svarstomi klausimai dėl Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatyme, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekse ir kituose teisės aktuose Tarybai priskirtų funkcijų.
Medžiagos pateikimas ir posėdžių darbotvarkės sudarymas
57. Tarybos posėdžiams Struktūrinių padalinių teikiami svarstyti klausimai prireikus aptariami tvarkomuosiuose posėdžiuose. Sprendimą, kurie Tarybos posėdžiams teikiami klausimai prieš tai turi būti apsvarstyti tvarkomajame posėdyje, priima Tarybos pirmininkas ir Tarybos nariai.
58. Svarstytinų klausimų medžiagą Tarybos posėdžiams pateikia atitinkamą klausimą rengiantis darbuotojas, suderinęs teikiamo klausimo medžiagą su tiesioginiu vadovu (esant departamentui ir su departamento direktoriumi), atitinkamo Teisės departamento skyriaus darbuotoju, vedėju ir Teisės departamento direktoriumi bei Tarybos nariu, kuruojančiu atitinkamą veiklos sritį.
59. Tarybos posėdžiui teikiami klausimai turi būti visapusiškai išnagrinėti, tiksliai ir aiškiai suformuluoti, turi būti pateikiami siūlomi nutarimų projektai ir pažymos dėl jų.
60. Tarybos posėdžiui teikiamas nutarimo projektas ir pažyma, išskyrus Tarybos posėdžiui teikiamą nutarimo projektą ir pažymą dėl leidimo ar licencijos išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo, galiojimo panaikinimo, keitimo ar termino pratęsimo, taip pat nutarimo projektą ir pažymą dėl teisės aktų, kuriais įgyvendinamos Europos Sąjungos reglamentų nuostatos, patvirtinimo, keitimo ar pripažinimo netekusiais galios, turi būti pasirašyti jį rengusio darbuotojo, vizuoti tiesioginio vadovo (esant departamentui ir departamento direktoriaus), atitinkamo Teisės departamento skyriaus darbuotojo, vedėjo, Teisės departamento direktoriaus ir Tarybos nario, kuruojančio atitinkamos veiklos sritį. Tarybos posėdžiui teikiamas nutarimo projektas ir pažyma dėl leidimo ar licencijos išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo, galiojimo panaikinimo, keitimo ar termino pratęsimo, taip pat nutarimo projektas ir pažyma dėl teisės aktų, kuriais įgyvendinamos Europos Sąjungos reglamentų nuostatos, patvirtinimo, keitimo ar pripažinimo netekusiais galios, turi būti pasirašyti jį rengusio darbuotojo, vizuoti tiesioginio vadovo (esant departamentui ir departamento direktoriaus), atitinkamo Teisės departamento skyriaus darbuotojo ir Tarybos nario, kuruojančio atitinkamos veiklos sritį. Tarybos darbuotojas, atsakingas už kalbos kultūrą, vizuoja teikiamo nutarimo projektą.
61. Tuo atveju, kai teikiamo nutarimo projektas yra priskirtas kelių Struktūrinių padalinių kompetencijai, teikiamas nutarimo projektas ir pažyma turi būti vizuoti Reglamento 60 punkte nustatyta tvarka, taip pat ir kitų priskirtų pagal kompetenciją Struktūrinių padalinių vadovų (esant departamentui, departamento direktoriaus ir atitinkamo skyriaus vedėjo) ir Tarybos narių, kuruojančių atitinkamas veiklos sritis.
62. Jeigu nutarimo projektą derinančių Struktūrinių padalinių vadovai nesutinka su teikiamu nutarimo projektu ir (ar) pažyma, turi teisę raštu motyvuoti savo nuomonę ir pridėti ją prie atitinkamo projekto.
63. Svarstytini klausimai, suderinti Reglamento 60 punkto nustatyta tvarka, pateikiami Veiklos valdymo skyriui, kuris per vieną darbo dieną parengia darbotvarkės projektą ir pateikia jį Tarybos pirmininkui. Darbotvarkės projekte numatomi svarstyti klausimai skirstomi į dvi dalis: I dalyje svarstomi klausimai, kurių nereikia plačiau pristatyti, II dalyje – plačiau pristatytini klausimai. Tarybos posėdžių I dalyje svarstomi klausimai dėl energetikos veiklos licencijų ir leidimų išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo, galiojimo panaikinimo ir keitimo, energetikos įrenginių avarijų tyrimo, įstaigų, siekiančių organizuoti pastatų šildymo sistemų energetinio efektyvumo mokymus, vertinimo. Tarybos posėdžių I dalyje paprastai svarstomi klausimai gali būti įtraukiami į Tarybos posėdžio II dalies darbotvarkę, kai Struktūrinių padalinių specialistams suderinus su kuruojančiu Tarybos nariu, priimamas sprendimas, kad šiems klausimams svarstyti būtinas platesnis pristatymas. Posėdžio metu Tarybos narių bendru susitarimu Tarybos posėdžių I dalyje planuotas svarstyti ar svarstomas klausimas gali būti perkeltas į kitos savaitės Tarybos posėdžio II dalį. Tarybos pirmininkas turi teisę siūlomą į darbotvarkę įtraukti klausimą grąžinti rengėjams papildomai svarstyti ar suderinti su atsakingais asmenimis.
64. Tarybos pirmininko pasirašytą posėdžio I dalies darbotvarkę Veiklos valdymo skyrius ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio paskelbia Tarybos svetainėje. I dalies Tarybos posėdžio nutarimų projektai ir pažymos Tarybos svetainėje neskelbiami. Kviečiamiems dalyviams pagal klausimo rengėjų sudarytą sąrašą išsiunčiami pranešimai apie Tarybos posėdį. Klausimo medžiaga pateikiama tik tuo atveju, kai suinteresuotos šalys kreipiasi į Tarybos Veiklos valdymo skyrių arba į klausimo rengėją. Tarybos pirmininko pasirašytą posėdžio II dalies darbotvarkę kartu su nutarimų projektais ir pažymomis dėl jų bei kita informacine medžiaga Veiklos valdymo skyrius ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio paskelbia Tarybos svetainėje. Kviečiamiems dalyviams pagal klausimo rengėjų sudarytą sąrašą išsiunčiami pranešimai apie Tarybos posėdį.
65. Visa Tarybos posėdžio II dalyje svarstytinų klausimų medžiaga turi būti pateikiama Veiklos valdymo skyriui ne vėliau kaip likus keturioms darbo dienoms iki posėdžio pradžios, tai yra ketvirtadienį iki darbo dienos pabaigos, jei posėdis rengiamas kitą ketvirtadienį.
Tarybos posėdžio I dalyje svarstytinų klausimų medžiaga turi būti pateikiama Veiklos valdymo skyriui ne vėliau, kaip likus dviem darbo dienoms iki posėdžio pradžios, t. y. pirmadienį iki darbo dienos pabaigos, jei posėdis rengiamas ketvirtadienį.
Medžiaga neeiliniam posėdžiui Veiklos valdymo skyriui turi būti pateikiama tais pačiais terminais, kaip ir įprastine tvarka organizuojamam posėdžiui. Papildomi klausimai eiliniam ar neeiliniam posėdžiui gali būti teikiami skubos tvarka dviejų Tarybos narių teikimu – kuruojančio Tarybos nario ir Tarybos pirmininko. Kai Tarybos posėdžiui teikiamas papildomas klausimas yra kuruojamas Tarybos pirmininko, posėdžio medžiagą kartu turi teikti vienas iš Tarybos narių.
Papildomas klausimas (pažyma ir nutarimo projektas vizuoti ir pasirašyti Reglamento 60 punkto nustatyta tvarka) Tarybos eilinio ar neeilinio posėdžio I daliai gali būti teikiamas skubos tvarka Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių bendru teikimu.
66. Medžiaga Tarybos tvarkomaisiais klausimais rengiama ir posėdžiams teikiama nesilaikant 65 punkte nustatytų reikalavimų.
Posėdžių organizavimo tvarka
67. Tarybos posėdžiui vadovauja Tarybos pirmininkas, o jo nesant – vienas iš Tarybos pirmininko pavaduotojų arba Tarybos narys, laikinai atliekantis Tarybos pirmininko funkcijas (toliau šiame skirsnyje – posėdžio pirmininkas).
68. Posėdžio pirmininkas skelbia posėdžio pradžią, pabaigą, posėdžio pertraukas.
69. Esant techninėms galimybėms ir aplinkybėms leidus posėdžiai gali būti organizuojami nuotoliniu būdu. Posėdžiai vyksta lietuvių kalba. Jos nemokantys svečiai ar ekspertai gali kalbėti kita kalba. Tuo atveju jie turi užtikrinti vertimą į lietuvių kalbą.
70. Darbotvarkės klausimai svarstomi eilės tvarka, jei posėdžio pirmininko ar Tarybos nario siūlymu nenusprendžiama kitaip.
71. Klausimo svarstymas pradedamas nuo skyriaus parengto pranešimo pristatymo, kuris susijęs su nagrinėjamu klausimu. Šio pristatymo metu išdėstoma klausimo esmė, pateikiama motyvuota pranešėjo nuomonė dėl nutarimo projekto.
72. Tarybos nariai turi teisę išdėstyti savo nuomonę nagrinėjamu klausimu ir užduoti klausimus pranešėjui, dalyvaujantiems įmonių, taip pat valstybės ar savivaldybių įstaigų ir institucijų atstovams. Posėdžio pirmininkui leidus, gali kalbėti ir kiti posėdžio dalyviai.
73. Pranešimams svarstomu klausimu paprastai skiriama iki 10 minučių, kalboms – iki 5 minučių, klausimams, atsakymams ir paaiškinimams – iki 2 minučių. Prireikus posėdžio pirmininkas gali nustatyti kitokią kalbėjimo trukmę.
74. Posėdžio pirmininkas gali įspėti dėl drausmės posėdyje dalyvaujančius Tarybos darbuotojus ar trečiuosius asmenis arba paprašyti juos išeiti iš posėdžio salės, jeigu jie nesilaiko Reglamento reikalavimų arba kitaip trukdo posėdžio darbui.
75. Tarybos narys turi teisę teikti posėdžio pirmininkui pasiūlymus dėl posėdžio organizavimo tvarkos ir Reglamento reikalavimų laikymosi.
76. Tarybos posėdžio dalyvius registruoja, kitus su posėdžio rengimu susijusius veiksmus atlieka Veiklos valdymo skyrius ir (ar) atitinkamas Tarybos darbuotojas – klausimo rengėjas.
77. Tarybos posėdžiai yra protokoluojami, daromas garso įrašas (vidiniam naudojimui) ir prireikus – stenograma. Protokole nurodoma data, eilės numeris, dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, klausimą pateikęs pranešėjas bei kalbėtojai ir priimtas sprendimas.
78. Protokole nurodomi balsavimo rezultatai, pažymint, kuris Tarybos narys ar nariai balsavo „prieš“ ir pateikiant esminius tokio balsavimo motyvus. Tarybos nariai, derindami protokolą, gali protokole išdėstyti arba prie protokolo pridėti savo atskirąją nuomonę, kurios turinys negali iš esmės skirtis nuo esminių motyvų, išdėstytų posėdžio metu.
79. Protokolą vizuoja klausimą pristatę darbuotojai arba jų Struktūrinių padalinių vadovai (esant departamentui, departamento direktorius ir atitinkamo skyriaus vedėjas), taip pat Tarybos nariai, balsavę „prieš“ pateiktą nutarimo projektą. Protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Protokolas pasirašyti pateikiamas ne vėliau kaip antrąją darbo dieną po Tarybos posėdžio.
80. Prireikus Tarybos darbuotojai, pristatę klausimą, padeda posėdžio sekretoriui parengti Tarybos posėdžio protokolą.
81. Posėdžio metu naudoti asmenines vaizdo kameras, fotoaparatus, taip pat kitas garso ir vaizdo įrašymo priemones, draudžiama. Sprendimą dėl leidimo Tarybos posėdžio metu daryti garso ir vaizdo įrašus priima posėdžio pirmininkas.
82. Posėdžio pirmininkui pasirašius protokolą, Veiklos valdymo skyrius su Tarybos Struktūrinių padalinių arba darbuotojų atžvilgiu protokoliniais sprendimais (pavedimais) darbuotojus supažindina per dokumentų valdymo sistemą.
Tarybos nutarimų priėmimo ir įforminimo tvarka
83. Taryba, posėdžiuose spręsdama savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima sprendimus, kurie įforminami nutarimais.
84. Tarybos posėdžiuose balsuojama visiems Tarybos nariams pakeliant rankas.
85. Tarybos narys turi teisę nesutikti su daugumos Tarybos narių nuomone posėdyje svarstomais klausimais. Tokiu atveju Tarybos narys žodžiu ir (ar) raštu išdėsto savo nuomonę, kuri užfiksuojama posėdžio protokole.
86. Prieš sprendimo priėmimą Tarybos nariai turi teisę padaryti pertrauką ir aptarti Tarybos posėdžio metu pateiktus argumentus ar naujas aplinkybes.
87. Jeigu posėdžiui pateikto klausimo svarstymas atidedamas, protokole turi būti nurodyta atidėjimo priežastis, taip pat veiksmai, kurių privalo imtis atsakingas Struktūrinis padalinys ar Tarybos narys, kad tuo klausimu būtų galima priimti sprendimą.
88. Jei posėdžio metu svarstyti pateiktas projektas papildomas ar keičiamas, jo galutinę redakciją pateikia klausimo rengėjas.
89. Balsus skaičiuoja ir balsavimo rezultatus skelbia posėdžio pirmininkas.
90. Tarybos nutarimus pasirašo Tarybos pirmininkas (jo nesant – vienas iš Tarybos pirmininko pavaduotojų arba Tarybos narys, laikinai paskirtas atlikti Tarybos pirmininko funkcijas).
91. Teikiami Tarybos pirmininkui pasirašyti nutarimai ir jų priedai turi būti vizuoti Tarybos darbuotojo – nutarimo rengėjo, atitinkamo Struktūrinio padalinio vadovo (esant departamentui, departamento direktoriaus ir atitinkamo skyriaus vedėjo), Teisės departamento direktoriaus, darbuotojo, atsakingo už kalbos kultūrą, atitinkamą veiklos sritį kuruojančio Tarybos nario ir kitų Tarybos narių, dalyvavusių posėdyje ir balsavusių „už“ pateiktą nutarimo projektą.
92. Teikiamuose Tarybos pirmininkui pasirašyti nutarimuose ir jų prieduose gali būti taisomos tik po nutarimų priėmimo pastebėtos rašybos ir gramatinės klaidos, nekeičiančios teisės akto turinio ir prasmės.
93. Kai Teisės departamento direktorius nesutinka su Tarybos priimtu nutarimu, vizuoja nutarimą su pastaba. Teisės departamento direktorius turi parengti motyvuotą pažymą su savo siūlymais, kuri pridedama prie teikiamo Tarybos pirmininkui pasirašyti nutarimo. Tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į išdėstytus motyvus, sprendžia, ar pateiktą nutarimą pasirašyti, ar toliau jį svarstyti kitame Tarybos posėdyje.
94. Tarybos nutarimai pasirašomi dokumentų valdymo sistemoje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Reglamento 90–93 punktuose nustatytas nutarimų vizavimas taip pat vyksta dokumentų valdymo sistemoje.
95. Tarybos nutarimus registruoja Veiklos valdymo skyriaus darbuotojas jų pasirašymo dieną. Tarybos nutarimai numeruojami eilės (didėjimo) tvarka iki metų pabaigos. Jeigu nutarimas nėra skelbiamas viešai Teisės aktų registre arba Tarybos interneto svetainėje, Tarybos darbuotojas – klausimo rengėjas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po nutarimo užregistravimo nutarimo nuorašą išsiunčia suinteresuotiems asmenims ar institucijoms.
Protokolų ir nutarimų skelbimo ir įsigaliojimo tvarka
96. Viešojo posėdžio protokolai yra vieši, su jais gali susipažinti visi pageidaujantys asmenys. Vieši posėdžio protokolai skelbiami ir Tarybos interneto svetainėje, skyriuje „Teisės aktai“.
97. Su uždarų posėdžių protokolais turi teisę susipažinti tik Tarybos nariai ir darbuotojai pagal kompetenciją. Kiti asmenys su tokiais protokolais gali susipažinti tik gavę Tarybos pirmininko leidimą.
98. Tarybos nutarimai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.
99. Nutarimai – norminiai teisės aktai – įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo Teisės aktų registre, jeigu pačiuose nutarimuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.
100. Nutarimai – individualūs teisės aktai – įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiuose nutarimuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data. Jeigu šie nutarimai skelbiami Teisės aktų registre, jie įsigalioja nuo jų paskelbimo, jei pačiuose teisės aktuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.
101. Norminiai teisės aktai, keičiantys ar nustatantys naują ūkio subjektų veiklos ar jos priežiūros teisinį reguliavimą, paprastai įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną, tačiau visais atvejais ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo jų oficialaus paskelbimo dienos. Ši nuostata netaikoma, kai teisinis reguliavimas nustatomas arba keičiamas pagal Europos Sąjungos teisės aktuose nustatytus įpareigojimus, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimus, taip pat kai nustatomas ūkio subjektams palankesnis teisinis reguliavimas.
102. Tarybos nutarimų ir kitos reikiamos informacijos skelbimą Teisės aktų registre organizuoja atsakingas Veiklos valdymo skyriaus darbuotojas. Nutarimai turi būti perduoti Teisės aktų registrui Teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo kanclerio 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 400-ĮVK-369 „Dėl Teisės aktų pateikimo, registravimo ir skelbimo Teisės aktų registre tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
103. Vieši Tarybos posėdžio nutarimai ir kita informacija paskelbiami Tarybos interneto svetainėje bei, prireikus informuoti visuomenę, perduodami informacijos agentūroms. Šiuo atveju pranešimo turinį Veiklos valdymo skyrius suderina su atitinkamo Struktūrinio padalinio vadovu ir atitinkamą veiklos sritį kuruojančiu Tarybos nariu. Jeigu pranešimo turinyje yra (gali būti) asmens duomenų, arba duomenų, pagal kuriuos galima būtų identifikuoti asmenį, pranešimo turinį Veiklos valdymo skyrius taip pat suderina su Duomenų apsaugos pareigūnu.