Gindama vartotojų teises ir teisėtus interesus Taryba pagal kompetenciją nagrinėja vartotojų skundus ir vartotojų bei energetikos įmonių ginčus. SKUNDAI Skundas – pareiškėjo rašytinis kreipimasis į Tarybą, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo ar kito asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti. Į Tarybą su skundu galite kreiptis jei manote, kad energetikos įmonė savo veikla ar neveikimu pažeidė Lietuvos Respublikos teisės aktuose energetikos įtvirtintą teisinį reglamentavimą. Taryba nagrinėja skundus: - dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių techninės saugos ir eksploatavimo; - energijos kokybės reikalavimų; - dėl prisijungimo prie energetikos objektų ar įrenginių, atsijungimo nuo jų techninių sąlygų; - dėl energetikos įmonių atliekamo energijos tiekimo, skirstymo, perdavimo, laikymo ar neveikimo; - dėl teisės energetikos įmonėms pasinaudoti tinklais ir (ar) sistemomis nesuteikimo; - kitų teisės aktuose nustatytų reguliuojamos energetikos veiklos reikalavimų laikymosi. Pavyzdinę skundo formą galite rasti čia. Skundą galite pateikti Tarybai Jums patogiu būdu el. paštu [email protected], paštu ar pristatyti tiesiogiai į Tarybą. Jeigu turite pastabų ar pasiūlymų, jų lauksime el. paštu [email protected]. GINČAI Ginčas – iš vartojimo ar komercinės sutarties kilęs pareiškėjo ir skundžiamos įmonės nesutarimas dėl fakto ir (ar) teisės klausimų. Į Tarybą su prašymu nagrinėti ginčą galite kreiptis, jei manote, kad energetikos įmonė savo veikla ar neveikimu pažeidė tarp Jūsų ir energetikos įmonės sudarytą sutartį. Taryba nagrinėja vartotojų ir energetikos įmonių ginčus energetikos srityje: - dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių naudojimo; - dėl energijos tiekimo nutraukimo, sustabdymo ar ribojimo; - dėl energijos taupymo paslaugų teikimo; - dėl energetikos įmonių veiklos ar neveikimo tiekiant, skirstant, perduodant, laikant energiją; - dėl prisijungimo; - dėl mokėjimo už suvartotą energiją ar paslaugas; - dėl valstybės reguliuojamų kainų ir (ar) tarifų taikymo; - dėl energijos ir energijos išteklių tiekimo srautų balansavimo; - kitus ginčus energetikos srityje. Taryba nagrinėja vartotojų ir geriamojo vandens tiekėjų, nuotekų tvarkytojų, paviršinių nuotekų tvarkytojų, nuotekų transportavimo paslaugas teikiančių asmenų ginčus: - dėl geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų; - dėl paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų kainų; - dėl nuotekų transportavimo paslaugų kainų; - dėl laikino atjungimo nuo/prijungimo prie geriamojo vandens tiekimo tinklų paslaugų kainų ir jų taikymo. Kitus vartotojo ir geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo ginčus ne teismo tvarka sprendžia Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Atkreiptinas dėmesys, kad tuo atveju, jei manote, kad energetikos ar geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų tiekėjas pažeidė Jūsų teises ir interesus aukščiau įvardintose srityse, kylančius iš sutartinių teisinių santykių, pirmiausia privalote raštu kreiptis į paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Į energetikos ar geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų teikėją turite kreiptis ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo tos dienos, kurią sužinojote ar turėjote sužinoti apie savo teisių ar teisėtų interesų pažeidimą. Jei energetikos paslaugų teikėjo atsakymas Jūsų netenkina arba energetikos paslaugos teikėjas per 30 dienų, o geriamojo vandens ir nuotekų tvarkymo paslaugų tiekėjas per 14 darbo dienų nuo Jūsų prašymo gavimo dienos Jums neatsakė, turite teisę kreiptis į Tarybą ne vėliau kaip per vienerius metus nuo kreipimosi į paslaugų teikėją. Pavyzdinę prašymo nagrinėti ginčą formą galite rasti čia. Prašymą nagrinėti ginčą galite pateikti Tarybai Jums patogiu būdu el. paštu [email protected], paštu ar pristatyti tiesiogiai į Tarybą. Jeigu turite pastabų ar pasiūlymų, jų lauksime el. paštu [email protected]. |