Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT),
išnagrinėjusi tarp vartotojo ir UAB „Ignitis“ bei AB „Energijos skirstymo
operatorius“ kilusį ginčą, konstatavo, kad šiuo atveju vartotojui negali būti
atnaujintas elektros energijos tiekimas, nes elektros įrenginiai buvo
demontuoti ir juos būtina iš naujo prijungti prie skirstomojo tinklo.
VERT pateiktame prašyme vartotojas nurodė, kad kreipėsi į
UAB „Ignitis“ dėl elektros energijos pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo.
Vartotojui 2017 m. įsigyjant objektą, jame nebuvo tiekiama elektros energiją,
tačiau, vartotojo žiniomis, anksčiau šiame objekte elektra buvo tiekiama, todėl
prašė įpareigoti bendrovę sudaryti sutartį ir atnaujinti elektros tiekimą.
VERT, išnagrinėjusi faktines ginčo aplinkybes, nustatė, kad
objektas, kurį įsigijo vartotojas, nėra prijungtas prie elektros energijos
skirstomojo tinklo: 2002 m. objektas buvo likviduotas, nutraukiant elektros
energijos tiekimą ir demontuojant visus įrenginius, įskaitant elektros oro
linijas, kuriais buvo tiekiama elektros energija.
Tai reiškia, kad vartotojui elektros tiekimas negali būti
atnaujintas, jis turi kreiptis į AB „Energijos skirstymo operatorius“ kaip
naujas vartotojas dėl elektros įrenginių prijungimo.
Galiojantys teisės aktai nereglamentuoja, kiek
laiko energetikos įmonė privalo eksploatuoti įrenginius (šiuo atveju oro linijas),
kuriais netiekiama elektros energija, taip pat nenumato pareigos
informuoti ir (ar) derinti su vartotojais / kitais asmenimis įmonei
priklausančių įrenginių išmontavimą.