Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) ginčą, priėmė sprendimą atmesti vartotojo reikalavimą įpareigoti įmonę perskaičiuoti sąskaitą už suvartotą elektros energiją.
Vartotojas VERT nurodė, kad kreipėsi į ESO prašydamas atlikti skaitiklio patikrinimą, nes nesutiko su mokėtina išrašytos sąskaitos suma. Paskutinius 10 metų vartotojas atsiskaito tik už galios mokestį, todėl abejoja, ar galėjo susidaryti daugiau nei 25 tūkst. kWh suvartotos elektros kiekis per mėnesį.
ESO skaitiklį patikrino ir nustatė, kad visas per tam tikrą laiką suvartotas elektros kiekis buvo apskaitomas į vieną laiko skalę. ESO tai pat nurodė, kad vartotojas turėjo pats pastebėti netinkamą skaitiklio veikimą ir apie tai informuoti.
Išnagrinėjusi ginčo aplinkybes VERT nustatė, kad nurašius faktinius skaitiklio rodmenis buvo užfiksuotas didesnis nei 25 tūkst. kWh suvartotos elektros kiekis, už kurį nebuvo atsiskaityta. Vartotojas nedeklaravo suvartotos elektros energijos kiekio ir atsiskaitė tik už suteiktą leistinąją naudoti galią – 7 kW. Atlikusi skaitiklio patikrinimą ir nustačiusi netinkamą jo veikimą, įmonė perskaičiavo suvartotos elektros energijos kiekį ir pagal nuimtą skaitiklį nustatytą elektros kiekį išskaidė skirtingiems laikotarpiams. Buvo pritaikytos tais laikotarpiais galiojusios elektros kainos.
Neteisėto prisijungimo aplinkybių nustatyta nebuvo, skaitiklis suvartotą elektros kiekį apskaitė tinkamai, todėl vartotojas privalo atsiskaityti už pagal nuimtą skaitiklį nustatytą elektros kiekį.
Kadangi vartotojui kurį laiką yra taikomas garantinis tiekimas, jis turi teisę reikalauti įmonės atlikti neeilinę skaitiklio patikrą.
Išsamiai susipažinti su VERT ginčų nagrinėjimo praktika galite ČIA.